Grantussene

Grantussene er en 0-3 års avdeling.

For oss er det viktig at barna blir sett, hørt og får positiv bekreftelse hver dag. Vi voksne er på gulvet, tett på. tilgjengelige og engasjert deltakende med barna i deres lek, utvikling og utforsking. Å se barna med "det gode blikk" er viktig for oss.

For å sikre at alle barna blir møtt, sett og får oppleve utfordringer og mestre utfra hvor de er i sin utvikling, deler vi barnegruppen i to i aktiviteter og turer.

På avdelingen vår har vi delt av områder med sansevegger. Vi har soner som byr til forskjellige typer lek for de minste.For de minste barna er det viktig å ha god boltreplass. De leker, utforsker og lærer gjennom å bruke kroppen sin. Samtidig er det viktig å kunne ha naturlig samlings-plasser. Dette har vi lagt til rette for på avdelingen.

Vi er opptatt av bærekraft og gjenbruk, så vi tar gjerne med tomme bokser, esker, emballasje o.l. som barna leker med. Vi bruker også naturmateriale når vi har formingsaktiviteter. Vi har ofte sanselek hvor barna leker med f.eks bobleplast, makuleringspapir, tomme esker o.l.

Vi har faste tur dager. Målet er at alle barna skal gå på tur minst en gang i uke. Vi liker å utforske skogen utfor turstien. Det gir god øving for de små med ulendt terreng, klatring i bakker og krabbe over og under greiner. Vi tar gjerne med oss lim, maling og annet på tur.

Vi gleder oss til et år med lek, glede og undring sammen med barna på vår avdeling.