Konglebarna

En av de tre "store" avdelingene i barnehagen vår.

Konglebarna er en 3-6 års avdeling.

Vi er opptatt av å bruke nærområdet vi har rundt oss. Vi har faste turdager der vi går til skogen, sjøen, vi besøker bondegård og benytter oss av idrettsanlegget.

Vi jobber kontinuerlig med å skape gode relasjoner og øyeblikk mellom barna. Hos konglebarna har vi et hjertevenn prosjekt, der hjertevennene for uken har bl.a ekstra ansvar for å passe på at alle er invitert med i lek. Vi har fokus på at alle skal bli sett og oppleve mestring og få positiv bekreftelse.For at alle skal oppleve å bli sett, deler vi barnegruppen opp i mindre grupper. Vi har aktiviteter og lek i de ulike gruppene.Ved å benytte oss av grupper kan vi legge til rette for at alle barn får det de trenger etter hvor de er i sin utvikling og sine interesser

For de eldste på avdelingen har vi skolegruppe en dag i uken. På våren er disse rettet mest mot skolebesøk, lek og å bygge relasjoner med skolegruppebarn fra andre avdelinger.

Gjennom lek opplever vi både sosial og språklig utvikling og læring. Vi kommer til å ha fokus på hva den voksne i barnehagen skal gjøre for å legge tilrette for god lek på barnas premisser. Og å være en rollemodell for å være en god venn og støttespiller for og med barna.