Furunålene

På furunålene har vi fokus på gleding. Vi snakker mye om at både barn og voksne skal ta vare på hverandre, si fine ting til hverandre og være inkluderende.

Hovedtema dette året er lek, og vi syns det er viktig å legge til rette for god frilek, for barna lærer sosiale fedigheter best i førskolealder. I frileken lærer barna å ta hensyn til hverandre, konflikthåndtering, å sette seg inn i andre sine følelser, språk og mye mer.

Det er ikke alle barn som klarer dette helt av seg selv, og de voksne skal derfor være aktivt med i leken eller følge med i nærheten for å hjelpe og veilede hvis det trengs.

Vi deler barna mye i mindre grupper, fordi det er lettere for barna å få til god lek når de har færre barn å forholde seg til og det er minst mulig forstyrrelser utenifra. Det er også lettere for de voksne å se ting som barna trenger hjelp til.

Vi tror også at det er viktig for barna å få være ute og på tur. Hovedmålet vårt er at barna skal oppleve glede ved å være ute på tur. Vi tror det er viktig at vi gir barna mulighet til å utforske ting de ser, og glede seg over ting de opplever når vi er på tur.

Hilsen personalet på Furunålene