Bursdagfeiring

Informasjon om bursdagsfeiring.

Vi henger ut flagg for barna om morgenen. Hver avdeling har sine egen måte å markere bursdagsbarnet på.

Gjennom et helt år i barnehagen er det mange bursdager, merkedager og høytider som det er fint å markere. Da ønsker vi å ha et sunt fokus, men samtidig ønsker vi at barna skal få noe "ekstra". Vi ønsker at barnet skal være i sentrum.

Hjemmebursdager:

Rutiner for utdeling av bursdagsinvitasjoner i barnehagen:

1. Alle barn som er født i samme årsklasse inviteres både gutter og jenter. (Evt hele avdeling)

2. Foreldrene dobbelsjekker med en voksen på avdelingen at alle barna er invitert.

Vi i barnehagen mener at barna ikke bør få bestemme hvem som får komme i deres bursdagsselskap eller ikke, dette er foreldrenes ansvar. Hjelp oss å skape gode relasjoner barna imellom hvor åpen og skjult mobbing forekommer i minst mulig grad.

Vennligst ta kontakt om det er noe dere lurer på.