Velkommen til barnehagen

Hålandsmarkå barnehage er en 6 avdelings barnehage midt blant flott natur og byggefeltet i Hålandsmarka. Barnehagen åpnet i 2005. Vi fikk nytt bygg i 2008,der er en friluftsavdeling, temarom og personalrom. Vi har to småbarnsavdelinger (0 –3 år), en 2 års avdeling og tre 3-6 års avdelinger, hvorav den ene er en friluftsavdeling.

Hålandsmarkå barnehage har et fantastisk nærmiljø, med skog, strender og gårder i gå avstand. Vi tror at bevegelse, det å oppleve noe felles og bli møtt av en annerkjennede, varm og tydelig voksen vil fremme barnas selvfølelse, utvikling, gode samspill og relasjoner seg imellom.

Alle avdelinger bruker aktivt skogen og nærmiljøet. Friluftsavdelingen er ute på tur hver dag. De går til området i skogen der de har lavvo og gapahauk i tre og mange andre spennende plasser.

Personalet er en fin miks med ulike ansatte, mange års erfaring, forskjell i alder og noen ny utdannede pedagoger. Vi tror at gjennom mangfoldet i personalgruppen og å stadig være i endring/utvikling kan vi sammen med foreldre og barn skape meget god kvalitet på barnehagehverdagen til barna.

Barna i Hålandsmarkå barehage står i sentrum! Planer og avgjørelser som tas skal begrunnes med at vi har barna i sentrum.

Store og små i barnehagen er

Rause

Undrende

Levende

Engasjert

I Hålandsmarkå barnehage RULER vi.

Velkommen skal dere være!