FAU

FAU er en forkortelse for Foreldrerådets arbeidsutvalg. Alle foreldre/foresatte som har barn i barnehagen, er medlemmer av Foreldrerådet. Foreldrerådet velger et arbeidsutvalg (FAU) og samarbeidsutvalg (SU). FAUs medlemmer velges for ett år av gangen.

Hvorfor har barnehagen et FAU?

Foreldremedvirkning i barnehagen bygger på at foreldrene har hovedansvar for barnas utvikling og opplæring. Foreldre/foresatte har rett til medvirkning i barnehagen. FAU skal sikre reell medvirkning fra foreldre/foresatte og ha medansvar for barns læringsmiljø er trygt og godt. Som medlem av FAU kan du få anledning til å bli godt kjent med barnehagens virksomhet, ledelse og andre foreldre/foresatte, mulighet til å bidra til kvalitetsutvikling av barnehagen.

FAU skal

-fremme fellesinteressene til foreldre/foresatte

-medvirke til at foreldre/foresatte tar aktiv del i arbeidet for å skape et godt barnehage miljø.

-bidra til et godt samarbeid mellom hjem og barnehagen.

-skape kontakt mellom barnehagen og nærmiljøet.

Eksempler på oppgaver kan være:

- Juleverksted

- 17.Mai forberedelser