Miniskog

Velkommen til miniskog. Her er det 6 to-åringer og to voksne. Vi liker godt å gå på tur i skogen. Her er det mye å utforske og undre seg over!

Det er noe magisk med å få oppleve årstidene i skogen, vi får bruke alle sansene våre.

For disse to åringene som leker og kommuniserer mye gjennom fysisk lek tror vi at skogen også kan stimulere til bla. lekekompetanse og gode samspill. På miniskog er de voksne aktivt med i leken.

Vi har turdager mandag, onsdag og torsdag. Disse turene har som regel forskjellig fokus, feks. ta med et eventyr på tur (språkutvikling), samler "høsttegn" som kan telles og systematiseres (matematisk utvikling) eller kanskje undring over mangfoldet av fugler i skogen. (Natur og miljø).

I år er temaet i barnehagen LEK.

Vi på Miniskog vil at barna skal få oppleve bla. glede, humor, spenning, samhold og mestring gjennom leken. Vi vil ha fokus på voksenrollen og hvor viktig den er. Vi skal tilrettelegge for et godt lekemiljø på avdelingen. Vi skal hjelpe, og veilede barna inn i leken dersom det trengs. Vi voksne er engasjerte og med i barnas lek.