Helse, miljø og sikkerhet

Barnehagen har som alle andre bedrifter og organisasjoner et lovpålagt HMS arbeid.

Vi bruker et nettbasert HMS system "Styrerassistenten" som er laget spesielt for barnehagedrift. Automatisk blir lovendringer og nye forskrifter oppdatert, som gjør at versjoner som legges ut på hjemmesiden raskt blir foreldet. Derfor legger vi ikke ut prosedyrer eller beredskapsplaner her. Ta kontakt med daglig leder om dere lurer på noe.

Informasjon ved atomulykke- utdeling av JOD:

Ved en atomulykke vil skolen/barnehagen sørge for at ditt barn får jod for å forebygge kreft i skjoldbruksskjertelen. Dersom kommunen varsles i god tid, når det fortsatt er trygt å ferdes utendørs vil foreldre få informasjon om å hente barnet hjem. Jod gis da av foresatte i hjemmet. Staten strålevern anbefaler alle husstander med familiemedlemmer i risikogruppene å ha jod i hjemmet, for mer informasjon se denne linken: Statens strålevern - jodtabletter ved atomulykker

Medisinering

Enkelte ganger kan det være at et barn trenger medisinering eller sårbehandling. Vi ønsker i hovedsak at dette skjer i hjemmet. Om barnet har behov for medisinering/sårbehandling i barnehagen og dette ikke kan skje hjemme kan personalet bistå om de er komfertable med dette. I slike tilfeller må foresatte fylle ut medisineringsskjema, og medisinene som skal gis av personalet må være riktig tilmålt dosering.